2014 augusztus. 16. hét

2014.08.23. 19:28

Csütörtök este a felszabadult marginból beszálltam az AUDNZD pár mozgásába. A jelzéseim szerint a második pozíciót kellett megnyitni, így felvettem 0,02 lotot.
Több páron is trendelő mozgás indult meg, a sors fintora, hogy a szabad marginom korlátoz. A befektetési számla viszont egyelőre elsődleges helyen szerepel.

Íme a heti eredmény:

 -------------------------------------------------------
Befektetési számla long kosár:
0.01 lot XAGEUR 14,01
0,01 lot XAGEUR 15,34
0,01 lot XAGUSD 19,04
0,01 lot XAGUSD 19,44
0,01 lot GOOGLE 545,1
0,01 lot APPLE 95,14

Határidős számla:
-

Termik számla:
AUDNZD 0,02 lot long 1,10695

-------------------------------------------------------
A befektetési számla heti értékváltozása: +11,51 USD
Heti eredmény határidős: -
A termik számla heti értékváltozása: +0,95 USD

A befektetési számla értéke: +40,57 USD
Befektetési számla lezárt értéke: -34,26 USD
Össz eredmény határidős: -40,61 USD
A termik számla értéke: +0,95 USD
A termik számla lezárt értéke: -114,09 USD

Össz feltöltés: 223 USD
Egyenleg: 75,56 USD

Számláim a Hotforex brókernél kezelem.

A bejegyzés trackback címe:

https://skyglideforex.blog.hu/api/trackback/id/tr126629467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BeZol 2014.08.29. 22:58:04

Sajnálattal látom, hogy a feltöltött pénz 30%-a van csupán meg.
Még én sem találtam tökéletes stratégiát, de pár személyesebb tapasztalatot azért megosztanék, hátha megfog benned valamit.

Végigültem 4 drága tőzsdés tanfolyamot, ahol tulajdonképpen mindenre megtanítottak, de hosszútávon semmi vagy majdnem semmi nem jó belőle, de elég jó alapot adott mindenhez.

Elsőként alakzatokkal kereskedtem, de hiába jött be párszor a formula, ha folyton fals kitörések szenvedtettek meg, a végén talán az volt a statisztikai eredményem, hogy 5 kereskedésből 2 sikerült, amik nem fedezték a veszteségeket, és szépen lassan fogyott a számla, úgyhogy ezzel felhagytam.

Ezek után úgy döntöttem, hogy automatizálok, mert a robot úgyis betartja a szabályokat ÉS nem mulaszt el egyetlen kötést sem. Egész jó eredményeket produkáltam a tanfolyam során szerzett robottal, de elejétől kezdve nem smakkolt vele kapcsolatosan valami, és jó ideig tartott, mire rájöttem mi az. Nem volt stopja, így mindig csak nyert, és csak egyszer tudott veszíteni, de akkor mindent... Nálam 2xer került margin call közelébe, a második alkalommal már margin call is lett volna, ha előtte nem állok át már kézzel kötni a robot kötéseit, csak immáron jobb pozícióból. HA nem zárom be az akkori pozíciókat 50%-os veszteséggel, akkor az egyenlegem a kezdeti érték 2,5szeresére rúgott volna addigra. Természetesen a feltételes mód egy fityinget sem ér, de az azóta eltelt 3 év alatt már biztosan lett volna margin call kézzel kötögetéssel is, így tényleg csak bizonyos időszakban volt nyereséges, de hosszú távon elvérzett volna, méghozzá margin call-al.

Ezek után úgy éreztem muszáj visszaszereznem az elvesztett tőkét, és elkezdtem alakzatokkal és erősebb szintekkel spekulálni. Ez annyira jól működött, hogy 2 hét lefolyása alatt visszaszereztem az elvesztett 50%-ot és még kicsit többet is. Ezek után nyáriszünetre betettem egy pozitív kamatú carry trade-be az egyenleget, így nyár végére az eredeti tőkém 2xeresére hízott az egyenleg.
Újra megpróbáltam spekulálni, hát nem jött be (csak kicsi híja volt...), és ledaráltam a számlát szinte nullára, pedig ugyanazt a szisztémát követtem mint anno abban a 2hétben, mégsem jött össze, így ez sem egy járható út.

Több hónapnyi agyalgatás, fórumolvasások során többféle technikát kipróbáltam, de konstans eredményt sehol sem tudtam elérni, inkább csak arra voltak jók, hogy nem 1 hét alatt darálták le a számlát, hanem 3-6 hónap alatt.

Végigültem ekkor a 4. tanfolyamot is, ahol a határidős kereskedésről kaptam átfogóbb ismereteket. Hááát, arra azt tudom mondani, hogy egész jól lehet kezelni benne a veszteségeket, és ha nem nyúlunk nagyon mellé, akkor hosszabb gyakorlással szerintem konstans nyereséges lehet lenni, de ha folyton mindent bekötünk és jól sikerül, akkor is csak max. havi 15%-ot tudunk elérni vele, tehát ennél több soha semmilyen körülmények között nem lehetséges, ami számomra ekkoriban csalódás volt, hiszen az addigra már nem használt automata robot is havi 5-20%-ot tudott összehozni, és akkor csupán pár kattintás volt az egész, tehár erre nem haraptam rá, de az anyag valahol megvan még, lehet egyszer előveszem, ezt akár számodra is ajánlom, mert közelebbről megismerve is jónak tűnt, persze éles használat során derülhetnek ki turpisságok.

Egyébként rengeteg "nyerő" stratégiát megosztottak a tanulókkal, tisztán emlékszem az egyikre, hogy 1 hónappal a tanfolyam előtt találtam egy robotot ami az egyik elképzelésemnek megfelelt, sikerült átprogramozni pontosan arra, amire akartam, és lám, hosszú távon az is elvérzett. Na pont ezt a stratégiát adták le a tanórán, hogy 1 hónapig használták és látjátok, nyereséges!...

Számomra 4,5 év alatt egyértelművé vált, hogy legalábbis számomra a kézi kötések nem jók, mert sok helyen meg lehet szedni a szabályt, ezért én az automatizálás irányába fordultam.

Van egy jónak tűnő stratégia, ami úgy tűnik pl. az elmúlt 1 hónapban nyerő lett volna? Mikor már nagyon biztos vagyok a dolgomban, akkor keresek egy programozót, és leprogramoztatom, és lám, szinte mindig ugyanarra jutok: van 1-3 hónap nyerő széria, de 1 vagy több évre nézve szép folyamatos vesztő mindegyik. Természetesen tisztában kell lenni a teszter program hibáival, mert hiába produkál egy robot elmúlt 1,5 évre 10k-ból 120k-s vagy mégnagyobb egyenleget, ha a valóságban csak ledarálná a számlát, tehát ide is kell rendesen tapasztalat, sajnos nem megy csettintésre ez sem.

1 évnyi programoztatás és tesztelgetés után úgy érzem lehet megtörtént az áttörés, és sikerült egy hosszútávon nyereséges robotot összeállítani (tesztek szerint 4-6szoros egyenleg 1,5 év alatt, és ez már nagyon közel kell h álljon a valósághoz is). Egyelőre annyi problémám van csak, hogy mióta demó számlán tesztelem, azóta a tesztek alapján is negatívban kell álljak, és nem tudok pozitívan nyilatkozni sajnos, így egyelőre én is kételkedek még, de egy biztos. Ha ez nem jön be, akkor nem tudom mi mást lehetne még összedobni.

BeZol 2014.08.29. 23:09:02

Elfogytak a karakterek, így itt folytatom:

Erősen kezdek már fundamentálisan gondolkodni, és talán az lenne a legegyszerűbb, ha drágán eladnék és olcsón vennék (akár évekig is pozícióban léve) pl. részvényeket, de ez bármire igaz lehet. Természetesen tőkeáttét miatt a swap díjakra is figyelni kell, így nem biztos h megéri, tehát ennek jobban utána kéne nézzek, de ahhoz h szinte kockázatmentes legyen a dolog, és még busás haszon is legyen rajta, ahhoz szerintem egyáltalán nem járható út ez sem.

Ha sok pénzem lenne, biztos nem erőlködnék ezzel a témával sem, hanem szimplán beraknám állampapírba a pénzem. Van azt hiszem olyan, hogy előző évi infláció + 3%-os kamat, igaz csupán 1 évre szól, nem havi szinten, de legalább biztosan megvan a pénz, és nem ér egy margin call + agyvérzés.
Viszont mivel nincs sok pénzem, sok kicsi remélhetőleg egyszer sokra megy.

Sok sikert a tesztelésekhez, remélem ha sikerrel jársz, lesz egy kézzel fogható és folyton reprodukálható stratégiád, ami hosszú távon is sikereket hoz, és mehet az egész ehhez képest gigantikus méretekbe.

Lucem 2014.09.06. 08:16:06

@BeZol:
Szia!

Köszönöm, hogy vetted a fáradtságot, hogy megoszd a tapasztalataidat. Nagyon sok lehetőséget végigjártam már, és nagyon mélyen beleástam magam a témakörökbe, hosszú időkre. Ma már kevés új dolgot hallok. Okkal, tejlesen céltudatosan kereskedem így a tőkepiacon. Nem látom értelmét annak, hogy ezt az eszközt másképp használjam, számomra ez a leghatékonyabb módszer. Egy kis hasonlattal, egy 1000 ccm-is motorral nem a belvárosban kell motorozni. És ez is csak egy eszköz a sok közül, ami a célhoz elvezethet. Játék a számokkal.

Nagyon fontos, hogy minden olvasó tisztában legyen a következővel: Gyakorlatilag havonta egy 50 dollár körüli számlát nyitok, (ezek a havi feltöltések) és a teljes szabad marginig kihasználom a tőkeáttételt. A legmagasabb kockázat viselem egy nevetségesen kis összeggel. Napi, ma már csak heti pár perc, nincs kőbe vésett stop loss vagy take profit.

A blog egyfajta görbe tükör is lehet, illetve figyelemfelkeltés az általánosan elfogadott sikeres piaci magatartás és dogmák ellen. Mindig meglep, hogy vannak, akik reggeltől estig ülnek a gép előtt, akár még stresszelnek is perces gyerkákat szugerálva, és rosszabb eredményt érnek el, mint én. Mások meg talán jobbat, bár ez lassan urban legend.

Az is érdekes, hogy a projekt túlélte a 4-ik hónapot is anélkül, hogy komolyan le kellett volna állnia bármelyik számlnak. Korlátozások persze vannak a tőkehiány miatt. De még mindig meglep, néha mennyire túlteljesíti magát. Sok balszerencse éri, ahogy az lenni szokott, de biztos vagyok benne, amint a piac úgy fordul, fog még komoly meglepetéseket okozni.

Sok sikert kívánok neked is, és bízzunk a legjobbakban.
süti beállítások módosítása